zondag 6 april 2014

Dag 3, van Middlebury naar Springfield.

Hallo luitjes,

Hier toch even nog de update van gisteren. We hadden een prima verbinding maar niet een van de apparaten wilde het internet op. Probleem van de KOA, maar er was niemand om het op te lossen. Nu gauw verder!

_________________________________________________________________________________

Hoi luitjes,

Hier weer een kort verslag van vandaag. Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Samen lekker ontbeten,
en daarna op tijd weggereden. Een lange rit voor de boeg; van Middlebury naar Springfield, een goeie 480 kilometer. Mooie lange stukken, maar ook wel saai soms:


Het eerste stuk rij ik binnendoor, en dan kom je door diverse mooie dorpen met de typische Amerikaanse huizen:



En zo ben je weer buitenaf, toch wel heel apart en mooi. Indiana is wel mooi, anders dan we gedacht hadden:


De baas achter het stuur in de cockpit, stiekem door Wanda vastgelegd. Ik heb mijn telefoon, een TomTom en een GoPro3 action camera bij de hand. Zo kan ik zelfstandig filmen en foto's maken als ik dat wil zonder Wanda lastig te moeten vallen. Zij zit soms even bij Layla en dan weer naast mij. Voor haar hadden we nog een kleinbeeld camera gekocht waar ze tot nu toe goed gebruik van heeft gemaakt:


In Indiana kwamen we zuiver toevallig (ja echt!) langs Linden, en daar staat een depot (=station) uit de 50-er jaren dat nu een museum is. Snel gestopt en foto's gemaakt, en ook dat heeft Wanda eventjes vastgelegd:


Eindeloze vlaktes......:


En veel van dit soort grainelevators. Net als onze vroegere landbouwsilo's in bv Aalten:


De rit voerde van Indiana waar we nu waren naar Illinois. De tijd liep ons vanmorgen een beetje te klooien
want mijn horloge gaf een uur vroeger aan dan de telefoon.... en gisteren stonden ze gelijk. En toen wist ik
het; de tijdzones lopen hier precies tussen die 2 staten. De boel gelijk gezet en opgelost.
Toch wel mooi dat Android ;)

We zijn eerst naar beneden gereden richting Warsaw. Vandaar doorgereden naar Lafayette, en toen voorzichtig aan richting het Westen naar Springfield. het ziet er in beide staten een beetje hetzelfde uit. Veel
graan elevators en open velden. Men noemt dit wel de graanschuur van de wereld en we geloven dat direct. Man, wat een eindeloze vlaktes hier. We kunnen ons dat in Nederland helemaal niet voorstellen, zo klein is het bij ons. Nederland zou zo in een van deze staten passen denk ik.

De kleine meid heeft zich prima vermaakt. Af en toe ging Wanda er lekker naast zitten en zaten ze lekker te spelen en te tekenen. Later zat ze weer lekker te kleien, wat een genot is dat om te zien. Ze heeft zo een geweldige fantasie dat ze er helemaal in op gaat. Zo zat ze lekker taartjes te maken van klei en waarempel, ze leken er ook nog op. Mooi he?:


Je moet vroeg beginnen, is het niet?:


Er moest ook nog even een kitje opgehaald worden, net voor Springfield in Decatur. De TomTom bracht ons netjes in de binnenlanden naar het opgegeven adres. Hier achter dit huis moesten we zijn:


En later op de avond het doosje losgemaakt, dit is de kap van de 1 op 25 Edsel Corsair uit 1959. Niet helemaal de onze, dit is de 2-deurs hardtop. Maar ze lijkt echter wel goed, en dat wilde ik graag:


Een vruchtbare dag dus!

Na vlakbij getankt te hebben kwamen we aan in Springfield, deze Koa ligt helemaal afgelegen buiten de plaats, en is erg rustig en mooi ondanks de tijd van het jaar:

                                     


Ik heb een ontzettend slechte verbinding vandaag, hoop dat ik het zo nog plaatsen kan. Als jullie dat lezen is het gelukt.

Laterz!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten