maandag 7 april 2014

Dag 5, van Newton naar Grand Island Nebraska.

Hall allemaal,

Vandaag gaan we van Newton naar Grand Island nebraska. Dat is bijna 500 km rijden dus we gaan op tijd weg. Wel nadat we even met Shannon onze dochter geskyped hebben. Tot groot ongenoegen van layla die daar toch een beetje van schrok en uit haar doen is deze morgen. is ook niet niks als je nog net geen 3 bent toch?

Toen we van de Koa wegreden en de weg opdraaiden heeft Wanda nog snel deze foto gemaakt. Het laat de typische postbussen zien die ze veel gebruiken hier:


Bij het tanken zagen we dit mooie houten beeld:


En op weg naar Grand Island, we hebben een kleine 500 kilometer voor de boeg:



Het eerste stuk is redelijk rustig. Bij Omaha zie ik een bord van een railroad museum, dus hup van de highway af en Council Bluffs in. Dat is een voorstad van Omaha. Ik maak daar wat foto's van rollend materieel (=treinwagons) waar ik jullie niet verder mee zal vermoeien Hobby he? Het museum overigens zit dicht... en ik maak foto's van de omgeving. Later rijden we terug en doe ik er nog een paar bij een grote grainelevator. En daar maakt Wanda deze foto van mij:


Als we wegrijden en de highway weer opdraaien zie ik in een flits rechts van mij Kenefick Park staan. Dat is een monument voor de spoorwerkers van de Union Pacific, en was onderdeel van mijn planning. Ik dacht dat we daarvoor in Cheyenne moesten zijn, daar zijn we morgen pas. Maar het is dus in Omaha, dus snel neem ik de genoemde afslag om er toch een bezoek aan te brengen.

Wie Discovery regelmatig kijkt zal ooit de docu gezien hebben waarbij ze een grote Amerikaanse stoomloc op een dieplader verplaatst hebben en op een berg gezet hebben. Wel, dat was dus hier. Ze hebben 2 van de grootste locs hier neergezet als welkomst monument maar ook voor het werkvolk van de UP. We zijn hier nu, en als ik dit zou overslaan zou ik mij later voor mijn kop slaan dat ik het niet gedaan heb. Wanda vind het best, je went aan een spoor-o-fiel denk ik.....

Hier sta ik, voor het monument, met de 2 locs op de achtergrond:


Na het nemen van veel foto's rijden we snel verder, we moeten nog 150 mijl en dat is toch 240 km wat je gauw 2 tot 2,5 uur kost.
Een fikse regenbui in de verte:


Met nog een uur te gaan stop ik even bij een afslag. Het waait zo hard dat ik al anderhalf uur continu aan het corrigeren ben om dit beest op de weg te houden. Dat kost erg veel inspanning dus stap ik even uit om wat foto's te schieten. Deze vond ik wel erg mooi en laat de uitgestrektheid zien van dit gebied, mooi he? Daar doen we het toch voor en maakt deze vakantie het waard om voor te gaan:


En nog wat plaatjes buiten de campground geschoten vanavond:




 

Dat was het weer voor vandaag, morgen meer. De internetverbinding is hier alweer niet geweldig, een zgn shared-one. Dat maakt hem niet erg stabiel.

Laterz!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten