vrijdag 25 april 2014

Dag 23, van Pomona naar Augora Hills; Eindpunt!

Hallo luitjes,

Wel, vandaag is het zover; de laatste camperdag. Gisteravond nog even lekker gegeten op de camping in Pomona. Daarna de boel goed schoongemaakt, tassen gepakt en alles nagelope:

Na een korte nacht zijn we vanmorgen om 6 uur opgestaan en kwart over 7 weggereden naar Augora Hills, een rit van ongeveer 60 mijl en anderhalf uur:

De drukte viel mee, maar de rit duurde toch wat langer door het af en toe stil staan:

Zo tegen het eind van de rit veranderd de omgeving in mooi heuvelachtig:

De TomTom dirigeert ons ditmaal netjes naar de eindbestemming: Road Bear:

Nou, daar staat ze dan: met 3712,6 mijlop de teller minus de 35 maakt een 3677 mijl ofwel ruim 5870 kilometer. Da's niet niks, en met wat kleine probleempjes toch goed doorstaan.

De campers worden bij aankomst goed geïnspecteerd waarbij we te horen krijgen dat als ze nieuw zijn zij er de meeste problemen mee hebben. Nadat ze bij hun verhuurd gaan worden hebben ze dat zelf in de hand.
Onze campers worden direct na de controle gewassen en schoongemaakt, s'middags gaan ze wss alweer in de verhuur:

Om 11 uur worden we weggebracht naar de verschillende bestemmingen. Sommigen vliegen direct, anderen morgen en wij blijven nog lekker een paar dagen. De shuttle rijdt ons dan ook naar het Holliday Inn LAX:

Alle spul direct baan de hotelkamer, en dan ga ik naar Alamo, dat zit dichtbij. Ik doe dat lopend en kost me ongeveer 25 minuten. Aan de balie besluit ik vanwege de kleine kofferruimte een upgrade te doen. Krijg een Ford Edge en dat is voorwaar geen misselijke auto:

De auto is van alle gemakken voorzien en heel ruim en luxe. Bij het hotel zet ik de kinderstoel op zijn plek, en even later gaan we nog even op pad:

We rijden naar Santa Monica, en wel de pier. Daar wilden we in 2011 al heen maar is er toen niet meer van gekomen. Nu wel:

We lopen over de pier en aanschouwen alle leuke dingen hier. Maar dat rondlopen maakt hongerig, ook hebben we na vanmorgen nog weinig gegeten. We lopen deze tent binnen:

En krijgen een van de lekkerste burgers voorgeschoteld die ik ooit gegeten heb:

Ook de kleine meid laat het zich goed smaken:

Een aanrader voor wie er nog eens heen wil!

Natuurlijk bevindt zich het officiële eindpunt van Route 66 hier. We hebben 'm dan niet helemaal gereden, maar leuk is het als afsluiter wel:

Uiteraard lopen we nog even het strand op, dat hoort erbij:

Met de kleine camera in mijn schoen maak ik nog een selfie van ons, leuk he?:

Nog even bij de strandwacht tent alhoewel ik niet voldoe aan de gevraagde specificatie's:

En even de zee in, met Layla. Die dat prachtig vindt totdat ze voorover duikelt in het water bij een iets te enthousiaste run naar het water. Och, gaat wel weer over:

Nog een "scoop" ijs en dan naar het hotel:

Door de drukte uiteraard..... het blijft een grote stad:

En  nog even badderen, dat was wel even nodig!:

Zo, morgen uitslapen en eens kijken wat we gaan doen. Later!