maandag 14 april 2014

Dag 12, van Goulding MV naar Hanksville, Utah via Glen Canyon.

Zo, we gaan door met dag 12. De route voor vandaag:


Weggereden van de camping in Goulding:


Dan kijk je eigenlijk recht op Monument Valley zelf:


We besluiten om lekker even naar het bezoekerscentrum te gaan. Hier is Layla al druk bezig om binnen te komen:


Hier maak ik nog veel foto's, en ik laat er een paar zien. Aankomst bij bezoekerscentrum:


Welbekend.... maar mooi he? Dit is het helemaal:


John Wayne point; tja, er is zo menig western geschoten hier. Toch wel apart he?:


Zonder woorden:


En een statief plus zelfontspanner is toch wel handig. Waar Layla is, die wilde er niet bij op, maar de oplettende kijker ziet linksonder nog net het kruintje van haar..... :


En nog een ter afsluiting:


Nog even lopen we het Navajo museum in dat onder het centrum zit. Een klein maar indrukwekkend geheel, uit respect maak ik er geen foto's. Een stuk van de expositie gaat over de Navajo's die in WWII als code brekers werkten. Erg mooi om te lezen.
We rijden weg van MV, en slaan rechtsaf richting Glen canyon. We moeten eerst naar Bluff want de afkorting blijkt later niet toegankelijk voor grotere voertuigen waaronder RV's. Wij dus..... Intussen vermaak ik mij opperbest, Monument Valley stond hoog op mijn lijst en ik ben blij hier nu te zijn:


Zoals jullie zien zijn het de bekendere stukken. het is gewoon mooi en overweldigend wat je hier ziet, en de natuur heeft er goed zijn best gedaan:


Verder naar het Noorden kom je in het plaatsje Mexican Hat, en steek je een mooie brug over:


Hoe dit plaatsje aan zijn naam komt? Nou, hierdoor dus:


Een rots waar een stuk ander rots bovenop ligt. Geweldig! Snel rijden we weer door, nu richting Glen Canyon, ofwel Canyonlands. We willen via Natural Bridges, maar de wegbewijzering verteld andere dingen dan de TomTom wil:


:
Dan maar via Bluff, maar da's toch nog een 4,5 uur rijden...... zucht, het moet maar. naar later zal blijken worden we beloond met schitterende stukken natuur.
Verder rijden we:



Och, zover is het niet......:


Gewoon doorrijden:


Het wordt steeds mooier, en onze Layla vind het allemaal best:


Langzaam wordt duidelijk waarom het zo heet, je rijdt eigenlijk door een Canyon die aan alle kanten zijn sporen laat zien waar het water het gesteente uitgesleten heeft:



Mooie stukken wisselen elkaar nu af, maar de buikjes beginnen honger te krijgen:


Na deze bocht:


Besluiten we dan ook even lekker te stoppen, we vinden een erg mooie plek die lekker rustig is. Ik pak 2 stoeltjes en geniet:


Wanda en Layla ook, met wat geduld lukt het om ze beide mooi op de foto te krijgen:


En dit is mijn "view" in de stoel. Mooi en rustig, op een enkele auto die passeert hoor je echt niets... geweldig!:


Layla vermaakt zich prima, met wat steentjes en zand kom je een heel eind. Wat dat betreft hadden we daar geen 7000 km voor hoeven te gaan....:


En dan is de soep klaar. Opa doen" roept ze, nou, dan doen we dat toch gewoon? Lekker samen soep lepelen in het mooiste land ter wereld:


Nog even wat overpeinzingen:



Als we het op hebben ruim ik het spul weer in de camper en rijden we verder. We hebben nog zo'n 2,5 uur te gaan zegt de TomTom:


We naderen Glen Canyon:


Een fantastisch stuk. Veel foto's hebben we genomen, enkele laat ik er zien:


Oversteek over de Colorado rivier:



Verderop Glen Canyon in:


Door mooie stukken, smal en rotsig, maar toch gewoon goed te rijden:


Al slingerend:


Bij Hite is een uitkijkpunt. waar neem ik wat foto's en we genieten van het uitzicht


Gewoon spectaculair. Ik zou het iedereen aanraden die naar de States wil om deze route te doen. Supermooi, en spectaculair qua natuur en ruwheid:


Nog 2 stuks van hoe de rest van de route er uit ziet. Dit gaat kilometers door zo, en over de dag heb ik rum 400 foto's gemaakt en Wanda een goeie 100. Wie ze zien wil komt maar eens buurten  !:



 We naderen ons einddoel van vandaag:


Het laatste stuk wordt iets vlakker en weer langer, maar mooi blijft het:


En daar is Hanksville. Een kleine 5 uur rit was het, maar we hebben ons geen minuut verveeld!:


We vinden de "Good sam"camping, het stelt niet veel voor maar de wifi werkt snel en goed, en de douches zijn oke. Plaatsen zijn wat kaal maar dat is mooi want nu kan het scherm eindelijk op een nuttige manier gebruikt worden. het is nogmaals wonderbaarlijk dat het nog heel is, maar we zijn wel blij dat het er aan zit:


En de laatste is een relikwie uit de tijd.... een Lincoln, type kan ik niet zien:


Nu we zelf een Amerikaanse klassieker hebben doet het je wel wat dat deze zo aan het wegkwijnen is hier..... nou ja, het zal z'n redenen wel hebben. uitzicht is in ieder geval toepasselijk!

Morgen meer, dan doen we Capitol Reef, en dat moet geweldig zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten