donderdag 24 april 2014

Dag 22, van Barstow naar Pomona LA.

Moi moi,

Vanmorgen zijn we vertrokken vanaf Barstow, maar eerst de tanks nog even netjes leeggemaakt en gespoeld. Dan is dat klaar en hoef ik morgenvroeg alleen nog snel het laatste water te dumpen. Ik heb goeie hulp in de vorm van Layla:


Na nog propaan getankt te hebben (voor koken en kachel) gaan we op weg, het is een mooie warme dag en de rit is wederom vrij eentonig. Maar wel mooi!:


Na deze bocht gaan we er af naar een uitgezochte plek om nog een anderhalf uur foto's en film te schieten van Amerikaanse treinen. Die maken een wezenlijk onderdeel uit van mijn (hobby)leven en nu neem ik mijn kans waar:


Cajon Pass (spreek uit ; ke-hoen), een befaamde pas waar lange treinen overheen gaan die hard moeten werken vanwege het behoorlijke stijgingspercentage. Wat weer mooie plaatjes voor ons oplevert!:


Op aanraden van een Amerikaan op FB neem ik zijn uitgezochte plek, 1 afslag voor die die ik zelf uigezocht heb. Geen borden, niets wijst er op dat ik hier niet mag staan. Maar koud draait de camera zijn eerste mooie beelden of er staat al een auto naast me met een soort treinpolitie er in. Hij legt uit waarom ik hier niet staan mag en uiteraard accepteer ik dat. Hij neemt ons mee naar een mooie plek en rijdt voor ons uit: 


Dit is dus de plek die ik zelf uitgezocht had.....en dat vertel ik hem. Hij glimlacht, ik bedank hem nogmaals en de fun kan beginnen:


Dit is waar het om gaat, brute power:


En treinen die zich als een slang naar boven en benden bewegen:


Mijn stekkie voor een kleine 2 uur:


En ik word goed verzorgd, getuige de soepkom onder het statief....:


Rond 2 uur is het gebeurd, een BNSF onderhoudsman die langs komt laat mij op de laptop zien dat er voorlopig niks komt. Ik besluit dan ook verder te rijden:


Je kunt gelijk zien dat je in een subtropisch klimaat zit, met mooie palmbomen:


Snel ingecheckt, boodschappen gehaald en camper geïnstalleerd. Alles is nu praktisch ingepakt en de camper is schoon en klaar om ingeleverd te worden.

Morgen de laatste camperdag, s'middags de auto ophalen en dan verder LA in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten