dinsdag 19 april 2016

Dag 30; Seattle

Hoi luitjes,

Vanmorgen vroeg op om de camper in te leveren. Zo rond kwart over 9 waren we daar en alles is prima verlopen. Wel bij moeten betalen voor de 1500 extra mijlen maar tja, dat was al ingecalculeerd. We wisten immers dat de route zolang zou worden.

Afscheid van de camper:

En sjouwen!:

Alles gaat lekker, geen schades en de ontvangst was allerhartelijkst. We waren ook de enigen die een camper brachten, het andere stel waarvan we wisten dat ze ook op deze dag hier zouden zijn is eerder hier geweest en hebben de reis ingekort (zo lazen we op hun weblog). Vandaar dus helemaal alleen.
Een taxi van uber brengt ons naar het hotel en het is een wonder dat we alles in zijn Toyota gestampt krijgen. De man steekt gelukkig zelf geen poot uit dus we hebben vrij spel. Maar het gaat goed en we komen veilig aan bij het Comfort Inn hotel bij het vliegveld.

We waren daarom al om 10 uur bij het hotel.... normaal mag je pas om 3 uur s'middags op de kamer maar het was geen probleem om er zo vroeg al op te kunnen. Zo zaten we om 11 uur lekker op de kamer een film te kijken.

Zo rond half 2 richting stad vertrokken. Wel wat laat maar och, we hebben tijd. De rit met de sneltram/metro duurt toch gauw 3 kwartier en zo staan we dan een klein uur later in het centrum van Seattle. Daar is de aansluiting met de monorail die ons naar ons doel van vandaag voert; de Space Needle:

Het is niet druk dus dan kun je helemaal voorin zitten wat een mooi uitzicht geeft:

Daar is hij:

Na aftikken van 2 keer 22 dollar mogen we er in. Er zijn 2 liften die aan de zijkant omhoog gaan. En zo gaan we naar boven waar we een schitterend uitzicht hebben op het buitenplatform. Hier downtown Seattle met op de rechter-achtergrond Mount Rainier:

En Layla? Die vind het helemaal geweldig!:

Bijna 5, onze kleine wereld-reizigster. Mooi man!

De baai ligt er in het eind-middagzonnetje mooi bij. Het is windstil en de temperatuur is heerlijk:

Binnen kun je op veel schermen precies aanklikken wat er om je heen te zien is. Ook is er een speciale Needles Spacebook camera op het dek die een foto van je maakt. Bij binnenkomst is er ook een foto gemaakt en daar kun je later zelf de achtergrond mee in vullen. Dat doen we dus:

En de foto digitaal naar mijn gmail adres gestuurd::

Ook kun je in een digitaal gastenboek schrijven. We laten onze namen achter en staan nu in dat boek. Het is een groot beeldscherm waar je de hele aardbol interactief op aanraken kunt. Kijk, we staan er op:

Aan het eind van de middag gaan we naar beneden, kopen 2 kleine souvenirs en lopen naar buiten. Daar maak ik nog wat foto's en zie je eigenlijk hoe groot het ding is:

Een prachtige ervaring en we zijn blij dat we dit gedaan hebben. Ik denk dat het in ieder geval 1 ding is dat je zeker gedaan moet hebben in Seattle.

We eten nog wat in de naastgelegen Armory, een verzameling van eettenten en musea. Layla wil een pizza en eet 't ding praktisch helemaal op en wel met veel plezier:

De monorail (toch al van 1962) brengt ons weer naar het metro station. Tikt toch 37 mijl per uur aan en dat is als je zo laag op een bonkige betonnen baan zit best wel hard. We zitten helemaal voorin en dan heb je echt onbeperkt zicht. Geen foto's, ik heb het stukje gefilmd. Komt later:

Vanuit de metro laten we downtown Seattle achter ons en weemoed bekruipt ons..... maar het is goed zo:

Op de luchthaven lopen we weer naar ons ophaalpunt van de hotelshuttles en Layla is nog steeds onvermoeibaar:

Het is nu 9 uur s'avonds hier en de kleine meid is al lekker in bad geweest. Ze gaat zo slapen en wij ook, morgenvroeg rond kwart over 4 er uit om op tijd op de luchthaven te zijn.

Ik sluit af en spreek jullie hopelijk later als we weer in Nederland zijn.