maandag 11 april 2016

Dag 22; van Stockton naar Petaluma

Hoi luitjes,

Als ik dit typ is het al 10 uur s'avonds geweest. Voor onze Edsel had een vriend uit Nederland die hier in de Bay area woont de afdichtingen van de deuren geregeld. Die lagen bij hem thuis in Napa en daar zijn we vanavond nog even geweest. Onder het genot van een lekkere bak koffie een goed uur gekeuveld over allerlei Nederlandse en Amerikaanse onderwerpen. Deze knaap woont sinds half 2013 hier en doet auto-export, voornamelijk Amerikanen. Ik ben blij dat dit zo kon, de verzend- en inklaringskosten omzeil ik zo en die zijn niet mis. Voor het ophalen hoefde ik maar 30 mijl om te rijden dus wat dat betreft een goede deal.

De rit van vandaag:


Vandaag stonden 2 doelen op het programma. Allereerst natuurlijk door SF en over de Golden Gate bridge. Uiteraard al een keer gedaan in 2011 maar toen was onze kleine kruimel 3 maanden oud. Nu bijna 5 jaar later wilde ik daar toch nog een keer naartoe om met haar daar op de foto te gaan.
De camping in Stockton was erg goed. r stonden nog niet veel mensen maar alles was tiptop in orde. Enig klein puntje was dat de douches erg lang nodig hadden om warm te worden. Bij de heren in ieder geval een minuut of 4 a 5. Lang dus......
Op tijd weggereden richting San Francisco. Een mooie rit in een mooi gebied. Men noemt het de delta en dat is het ook, veel water om ons heen en veel groen. Persoonlijk vinden wij dit een mooi stuk Amerika:



Net na de middag waren we in SF. Er doorheen gereden waarbij ook dit keer het leuk was om te zien dat Wanda dit nooit zou durven. Ik geniet van dit soort verkeer, ja het is erg druk en de straat is smal. Maar dat geeft wel een kick! Eerst over de nieuwe Bay Bridge:


En dan door de binnenstad:


We rijden over de Golden Gate brug en man, wat een bakbeest is dat:


De vorige keer was ik al onder de indruk, nu ben ik dat weer. Geweldig bouwwerk! Net na de brug zit aan de noordkant een "vista point" en daar zet ik de camper neer:


We maken hier een mooie serie foto's van onszelf maar ook van Layla:





Als we klaar zijn is het punt aangebroken om weer te vertrekken. En ja, wanneer kom je hier weer? Ik denk voorlopig niet meer en dat voelt toch een beetje melancholisch. Och, we zien wel.

Tweede punt van vandaag is Muir Woods, een bos met Redwoods. Die zijn dunner als Sequoia's dus we zijn benieuwd. De rit er naartoe is geweldig, het ligt vlak boven SF en eerst ga je een stuk over korte haarspeldbochten naar boven om daar vervolgens weer over een steile haarspeld-bocht-weg naar beneden te rijden


De parkeerplekken zijn hier een drama en langs de weg vinden we uiteindelijk een plek die voor onze camper geschapen lijkt te zijn en waar ik ook nog eens legaal mag parkeren. Mooi opgelost!:


We gaan naar de ingang:


Met het mooie naambord:


En rekenen daar af met de NP pas, een formaliteit dus. Dan kunnen we naar binnen.
Het is een park waarbij de grote rondgang een uur of 2 a 2,5 kost en waar nog wat "trails" extra gedaan kunnen worden. Wij houden het bij de normale rondgang waarbij de terugweg over een verhoogd pad gaat. Erg mooi, en ook kleine Layla geniet met volle teugen






Na de rondgang nog een speld gekocht en een presentje voor Layla. Ze heeft zich prima gehouden en zegt zelfs dat ze niet meer terug wil naar Nederland. Zo mooi vind ze het hier!
En zo gaan we het park weer uit, nog wel even op de "top" een foto gemaakt:


We rijden weer terug naar SF om daar richting Vallejo/Napa te rijden. John (waar ik mijn spullen op moet halen) belt en zegt dat hij tegen 7 uur pas weer thuis is. Wij besluiten daarom even een bite te doen bij JackintheBox in Napa. Een nieuwe ervaring en och, het is net de McDonals of Burgerking. Lekker is het wel.

Zo, nu zitten we in Petaluma. Wel een dure KOA deze keer maar ja, dat hoort er bij. Het is half 11 en ik maak het verslag af om daarna lekker plat te gaan. Morgen gaan we verder richting het Noordwesten, een nieuw en laatste hoofdstuk van onze 2016 Amerika vakantie. Laters!

(PS door het laat worden vandaag niet zoveel foto's, na de vakantie maak ik nog een apart verslag met foto's waar we nu geen tijd voor hadden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten