donderdag 7 juli 2011

7 Juli 2011

Hallo allemaal

Daar zijn we dan weer. Vandaag een verplaatsing van 215 mijl van Kingman KOA naar Peoria, Phoenix, en van daaruit naar Black Canyon city.Vanmorgen waren we al redelijk vroeg wakker namelijk 6 uur...Onze kleine dame was erg vroeg. Het hoort erbij denk ik dan maar.

Foto's: Vanmorgen op de campground in Kingman. Een mooie en schone camping:


Daarna zijn we op weg gegaan. Eerst naar Peoria, daarna Black Canyon city. De trip voert ons hierbij van Kingman richting Williams en de Grand canyon, echter gaan we naar beneden richting Phoenix over de 93 via Wickenburg (waar we even een tussenstop gemaakt hebben). De route is echt mooi! gisteren reden we door de Mojave woestijn die ikzelf al mooi vond. Maar Arizona is toch echt anders. Man, wat mooi! Een gevarieerd woestijnlandschap dat mooie kleuren laat zien. De weg slingert zich daar prachtig glooiend doorheen:




Dan komen we door Wickenburg. Net daarvoor geeft onze kleine dame aan dat ze honger heeft. Stoppen dus, en wel bij een mall. Ik loop even de camper uit met de camera en schiet wat foto's. En ja hoor, daar komt me toch een sjofel figuur op me af met de vraag: " hey you, where are you from?". Tja, weglopen kan niet meer.... hij vraagt me het hemd van het lijf totdat moeder de vrouw op vrij luide toon aangeeft dat het voor hem tijd wordt weer in te stappen. Wat hij dan ook braaf doet, maar niet voordat hij mij nogmaals de hand schud en mij een prettig verblijf wenst in de USA. Heb ik weer.......!
Gauw verder, en ik schiet nog wat plaatjes. plots hoor ik de hoorn van een amerikaanse trein. Tja, en als je liefhebber ben, wat doe je dan? Kijke! net ben ik te laat en zie de locs voorbij glijden.... jammer. Zoonlief gauw opgehaald om even het e.e.a. verder te onderzoeken. Samen lopen we verder en vinden een mooi monument; een oude (112 jaar) stoomloc van de voormalige Santa Fe:


Het ding verder ebstudeerd en gefotografeerd en ook iets verder nog wat materieel op de plaat vastgelegd. Ook staat er een mooie cactus voor het voormalige depot waar nu de plaatselijk VVV gehuisvest is. Kijk, dit is een cactus!:


Dus gauw weer terug naar de camper waar dochterlief inmiddels bijna klaar is met de voeding van layla. Gauw nog even 4 donuts gehaald (zoet!!) en een echte Amerikaanse vlag (jazeker!) en toch weer gaan rijden richting Peoria. Steeds vlakker wordt het nu, en kaler. Ik vind dat persoonlijk minder mooi. Wel valt op dat het langs de weg bij de diverse woongemeenschappen een steeds grotere puinhoop wordt... typisch Amerikaans. Gewoon liggen laten en laat maar wegroesten. Eerlijk gezegd heeft het wel wat!:


Dan zijn we bijna bij Peoria, en waarachtig; water!:


De tussenstop in Peoria is omdat ik daar iemand heb zitten die ik hobbymatig ken. Met deze man en een aantal anderen correspondeer ik al vanaf 1999 over onze gezamenlijke hobby modeltreintjes. Ook andere geneugten van het leven komen daarbij aan bod. Ondanks dat deze man al 81 is is hij nog bijzonder helder en fit. We zijn er dan ook een goeie anderhalf uur geweest en onder het genot van ijskoude ijsthee verder kennis gemaakt.

Van daaruit weer verder en Peoria uit richting Noorden. over de 17 terug naar BC city en de Koa daar:


We gaan de 17 af en eigenlijk direct daarna zitten we op de Koa. De eigenaar is niet aanwezig en heeft een kastje met gereserveerde plaatsen en niet-gereserveerd. Ik pak netjes de envelop en zie wat onze plek is. Die is mooi net zoals de andere plekken. Maar al snel zien we wat er niet snor zit; het sanitair. ik heb redelijk wat campings gezien en ook oud sanitair maar dit slaat alles. Ik zal jullie de details besparen maar het is echt niet schoon. Normaal ben ik niet zo'n zeikerd maar dit is niet mooi. Ik zal dan ook bij thuiskomst verder actie ondernemen en Koa aanschrijven,. Foto's zijn gemaakt als bewijs. Als ik niet gereserveerd en betaald had gisteren was ik direct doorgereden op zoek naar een andere campground.

De plek:


Later arriveren er 3 echte Amerikaanse motorijders. Ook dat nog denk ik. Ik ben zelf rijder maar deze zien er wel erg ruig uit. Hoe kan een mens zich wederom vergissen als een van hen op mij afkomt, zich voorstelt als " Jim from the Bay area (San Francisco)" . Hij blijkt enorm aardig en we hebben even lekker staan ouwehoeren. Hij is 57 en ook opa, dus we hebben een gemeenschappelijke link. De 3 heren hebben er in 3 dagen al 2100 km opzitten en zijn dan ook behoorlijk moe. 
Foto van Jim en zijn kornuiten:



En dat was de 7 juli.... Morgen rijden we naar Sedona onder de Grand Canyon / Williams. Ik heb daar de Koa voor 2 nachten geboekt zodat we overmorgen de GC kunnen doen. We hebben er zin in!!

Nog eentje dan, gemaakt door mijn zoon. lekker klef he? Maar ja, het is tenslotte ter ere van onze 25-jarige huwelijksdag!


Greetz, Ronald, Wanda en de (klein)kids!


2 opmerkingen:

  1. Howdie fam Halma,

    Zo te zien en te lezen hebben jullie het goed naar de zin.
    Wij je collega's die je vast wel een beetje zult missen....blijven je VIA je uitgebreide verslagen op de voet volgen en zijn natuurlijk druk aan het speculeren wat het zou kunnen zijn wat je pas aan de eind van de rit gaat vertellen. Je snapt natuurlijk wel dat wij de script van de soap al klaar hebben liggen, hi hi

    Wensen jullie nog een hele fijne tijd daar en geniet er van.
    Grtz, jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Jan!

    Natuurlijk ga ik jullie dat vertellen..... alleen pas na de tijd als we terug zijn, en misschien nog wel de laatste dag van de vakantie hier. Ik had natuurlijk zeker verwacht dat jullie een mooi scenario bedacht hebben!

    En zeker mis ik jullie, dat weet je toch? (WINK!!)

    Later!

    Greetz, Ronald.

    BeantwoordenVerwijderen