woensdag 6 juli 2011

6 Juli 2011

Moi moi,

Zijn we weer, we staan inmiddels op de Koa campground in Kingman. Ik heb die in Barstow geboekt, evenals de Koa's in Black Canyon city en Williams Circle Pines (2 nachten). Vanmorgen uit Barstow vertrokken en eerst nog even naar de ghosttown Calico geweest, Die ligt op een paar mijl van de camping en is gemakkelijk te bereiken. Erg leuk om te zien, echter wel wat ver-toerist. De town Calico was ooit een stadje met een hoge productie aan zilver eind 18e eeuw. Er is volgens de gegevens voor ruim 89 miljoen aan zilver gedolven in een flink aantal jaren. Sinds een tijd is het stadje onder bescherming gesteld en is door een particulier weer in ere hersteld.

Nog een foto uit Barstow, er zijn altijd mensen voor wie het niet groot genoeg kan.... kijk maar. Er hing zelfs nog een Honda CRV achter:


En nog even op de camping. Het internet liep vanmorgen wel iets beter maar hield echt niet over. Momenteel hier in Kingman is het vele malen beter!:


Calico:




Daarna zijn we van daaruit over de 40 naar Kingman gereden. Nu hadden ze mij al verteld dat de wegen slecht zijn in Amerika, maar dit sloeg werkelijk alles! De enigste die het leuk vond was mijn kleindochter Layla die bij elk gat en elke sleuf waar de camper insloeg met een grote grijns in de kinderwagen bak lag.  In Arizona zou het beter zijn maar het eerste stuk daar was wekelijk dramatisch. Ik kan mij niet voorstellen dat je op deze manier lang plezier aan deze voertuigen kunt hebben. Denk dan ook niet dat ze erg lang in de verhuur gehouden worden. Wat ik nu tegenkom zijn veel Cruise America RV's en ze zijn stuk voor stuk erg jong. De onze is van mei 2011.
Mijn werkplek voor de komende 2,5 week:



 Om een idee van de uitgestrektheid te geven:


3 uur rijden over 330 kilometer lijkt veel maar zijn hier vrij normale afstanden. Moet ook eerlijk zeggen dat het niet tegenvalt. Autorijden is niet mijn hobby maar ik heb er geen hekel aan en doe het best wel graag. Ik rij ook wel veel per jaar dus dat komt dan goed uit. De zit is ook goed en de rit is daardoor (inclusief cruise control) best vol te houden. Wat wel heel apart is is dat de Tomtom, nadat we de highway op zijn gegaan, de volle 330 kilimeters niets gezegd heeft..... kon je dat in Nederland maar eens zeggen!

Eindelijk is dan het einde van de rit in zicht... 



Snel nog even naar de plaatselijke Walmart om voor 2 dagen in te slaan, en natuurlijk ook nog even voor 128 dollar in de tank te pleuren. Nadien uitgerekend leert dat de RV ongeveer 1 op 4,2 liter per kilometer loopt. Hmm... niet slecht. Hoort er bij zullen we maar zeggen!
De aankomst op de Koa:


En na installatie van de camper opa met dochter en kleindochter op de campground:


Morgen weer meer, dan rijden we naar beneden richting Phoenix AZ.

Grtz, Ronald.

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jullie een vrij nieuwe camper hebben en het rijden ermee went snel, toch?
    Het ziet er allemaal erg relexed uit bij jullie, mooi weer erbij zo te zien dus dat wordt alleen maar genieten!
    Ik vind het leuk om jullie te volgen.
    Veel plezier verder!
    Ingrid (gypsygirl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid, Leuk dat je het leuk vindt! Ja, het rijden went best wel snel, zo gauw je LA uit bent wordt iedereen ineens een stuk relaxter.

    Blijf kijken, want de reis is eigenlijk nog maar net begonnen. We zijn nu allemaal een beetje aan de hitte gewend (geen idee hoeveel nu maar het is zeker een eind over de 30 graden) dus het kan alleen maar beter worden.

    Het is nu kwart over 9 's morgens op donderdag en we gaan zo rijden. Later!

    Grtz, Ronald.

    BeantwoordenVerwijderen