dinsdag 12 juli 2011

11 Juli 2011

Hallo,

Daar zijn we weer! Nu op een camping met internet gauw de beide afgelopen dagen er op zetten.

Vandaag de 11e zjn we van Lv naar de Mammoth Lake area gereden. Op de koa in LV konden we even op een publieke pc internetten. Daar een RV park opgezocht en wel het June Lake RV park. Een telefoonkaart gekocht en de eigenaar gebeld. Deze hoorde mijn verhaal aan en meldde mij gewoon te komen, hij zou een plek voor mij vasthouden. Mooi!

Mijn neef die het verslag ook volgt vroeg mij speciaal voor hem een foto te plaatsen met de cwboy hoed op. Bij deze dan:


Vanuit LV zijn we richting Death Valley gereden. Er om heen wel te verstaan want je mag er niet doorheen van de verhuurder. Naar boven rijdend rij je tussen Dv en Area 51 door. Een aantal foto's van de rit. Vlak, vlak en; had ik al gezegd vlak?:






Onze eerste stop was in Beaty:



Hier moest de kleine gevoed worden door dochterlief dus dan is stilstaan een pre. Even rondgelopen en de typisch Amerikaans cultuur opgesnoven. Het blijft verbazingwekkend hoeveel Mobile Homes ik zie en met welke rotzooi er omheen. Het lijkt echt een way-of-living voor deze mensen.

Doorrijdend ga je door eindeloze stukken woestijn. Van grote gevangenis tot windhoosjes (in stofvorm, heel bijzonder!), van alles kom je tegen onderweg. Een lang stuk van ruim 500 km deze dag. Een aantal plaatjes:



Het landschap ziet er richting naar boven steeds spectaculairder uit. Langzaam komen we in bergachtig gebied waar het op en af gaat. Prachtig is het hier, deze route had ik niet willen missen. Het is een beetje een voorbode op wat komen gaat op Tioga Pass bij Yodemite park:






Nog een laatste stop (de kleine, u weet wel) en we zijn op een goeie 100km op ons einddoel voor vandaag genaderd:


Daarna nog een fikse beklimming (de 3e van vandaag) en we zijn June Lake genaderd:




Eigenaar gesproken, betaald en geinstalleerd. Vreselijk aardige man op leeftijd en erg enthousiast. Kleine camping zonder verdere wc's en douche's dus zijn we self supporting nu. Gelukkig had ik de handel 2 dagen geleden in Circle Pines gedumpt dus het kan weer even:


Onder aan de weg zit een klein meertje waar Kilian en ik nog even gaan kijke en proberen hoe koud het water is. Wel eh... koud dus!:


Morgen toch richting Sacramento. Sonora heb ik laten vallen vanwege niet kunnen reserveren van een camping. en op de bonnefooi durf ik niet. Met de Koa in Sacramento heb ik meer kans van slagen plus we hebben dan een hele dag daar. Ook wel lekker!

Later weer meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten