vrijdag 25 maart 2016

Dag 5; van Nashville naar Memphis

Zo luitjes, daar zijn we weer. Het internet is hier echt bagger en snelheden tot wel 6 mbps (... thuis heeft een weldenkend mens in  Nederland ergens rond de 60 mbps op de wifi thuis) maken dat ik praktisch niks ge-upload krijg dus zeker geen foto's. tekst is waar jullie het mee moeten doen, foto's komen dan later wel.

Vanmorgen half 8 opgestaan om op tijd te kunnen vertrekken richting Memphis. Daar willen we morgen Graceland bezoeken, iets dat ook al langer op de zogenaamde "bucketlist" staat. Alhoewel geen die-hard fan van Elvis vind ik het hele tijdsbeeld waarin deze man geleefd heeft erg interessant. En natuurlijk zijn levenswijze die ietwat onorthodox was.

Na het wassen en opfrissen zijn we rond kwart over 9 vertrokken. Eerst nog even de Wallmart in voor wat kleine dingetjes die we de 1e keer gemist hadden. Ook moest er nog even getankt worden, en zo was het toch al snel 11 uur voor we op de Interstate 40 zaten. Op een 130 mijl was het eerste doel Jackson. Daar wilde ik naar het Casey Jones museum. Gaandeweg de rit begon het zonnetje weer te schijnen en ging alles voorspoedig. Eerst konden we het in Jackson niet vinden, later bleek dat we er zo voorbij gereden waren. Het viel allemaal erg tegen en er was niets bij wat we niet al eens gezien hebben. Heel commercieel allemaal.

Dus snel wat foto's gemaakt en de 40 zuid weer op. Een mooie route, al snel was te zien dat we in een groener deel van Amerika kwamen. Erg mooi en het zuidelijke was er al snel van af te zien. Mooi!
Daarna wilde ik naar Nutbush maar op een of andere manier dat helemaal vergeten.... jammer maar niet onoverkomelijk. Komt misschien ooit nog eens.
Eind van de middag aangekomen in Memphis en natuurlijk bij Graceland. Via Facebook heb ik wat foto's kunnen plaatsen, wie mij toegevoegd heeft kan die zien.

Morgen Graceland, zin in!

Latersssss!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten